Hírek

A kanállal etetett babák ducibbak lesznek

Feltöltve: 2012-02-07 13:49:40 Kategória: Tudomány Forrás: OrientPress Hírügynökség
Azok a babák, akik szoptatás után pépes ételeket kapnak, kövérebbek lesznek, mint azok a csecsemők, akik saját maguk döntik el mit esznek - állítják kutatók.
A kanállal etetett babák ducibbak lesznek

A kanállal etetett kicsik, a pépes gyümölcsöktől és zöldségektől édesszájúakká válnak - állítja egy nottingham-i egyetem kutatócsoportja 155 gyerek tanulmányozása után.

Azok a csecsemők, akiknek megengedik, hogy saját maguk egyenek szilárd ételeket, inkább az olyan laktató szénhidrátokat kívánják, mint a pirítós. Ez a korai 'önszabályozás', segít vékonyságuk megőrzésében - írja a BBC.

A kutatók arra jöttek rá, hogy a bébiételekkel etetett babák gyakrabban elhíznak, bár összességében fiatalkorban mindkét csoportban egészséges súlynak örvendenek.

Dr. Ellen Townsend, a kutatás vezetője úgy gondolja: az, hogy engedjük kisbabánkat olyan ételeket enni, melyeket maguk választanak, az alapjait jelentheti az egészséges gyerekkori étkezésnek.

A tanulmányban megfigyelt 155 20 hónap és 6 év közötti gyereket figyeltek meg. A szülők által kitöltött kérdőívek alapján a kutatók azt a következtetést vonták le, hogy azok a gyerekek, akik az elejétől fogva a saját kezükkel ettek és ők választhatták ki, hogy mit tesznek szájukba, inkább a szénhidrát-dús ételeket választották úgy, mint a pirítós kenyér és a tészta, nem pedig az édes, cukros bébi-pürék - írja a BBC.

OrientPress Hírügynökség

Véleményed van? Szólj hozzá!
Kapcsolódj be a párbeszédbe


További olvasnivaló a rovatban

A földhöz
Tudomány
2012-05-20 07:07:00

A földhöz "ragadt" a Dragon

Itthon is engedélyezik az abortusztablettát
Tudomány
2012-05-19 14:01:00

Itthon is engedélyezik az abortusztablettát


© Copyright InfoVárosok. Minden jog fenntartva. Design & Site by Voov