Városlista
2024. május 14, kedd - Bonifác

Hírek

2012. December 03. 05:00, hétfő | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

A magyarok ártudatossága általában hasonlít az európai átlaghoz

A magyarok ártudatossága általában hasonlít az európai átlaghoz

A magyar fogyasztóknak az ár a legfontosabb a ruházati cikkek vásárlásánál. Utána legtöbben háztartási cikkeknél nézik az árat (48 százalék), majd élelmiszernél és italnál (43). Ezt állapítja meg a felmérés, amit a Nielsen ötvennyolc országban, köztük Magyarországon végzett 2012. harmadik negyedévében.

Tizenegy termékcsoport közül hétben a legtöbb magyar vásárló számára az ár a leglényegesebb szempontok egyike. Egyik kivétel az élelmiszer és az ital, mert ott az ízt a válaszadók 59 százaléka nevezte meg. Az egészség megőrzését szolgáló termékeknél, a gyógyszerekkel együtt az árhoz viszonyítva nagyobb arányban tartják lényegesnek a hatóanyagot, adalékokat és a minőséget. Autónál a márka több magyar számára kiemelkedő szempont, mint az ár, amikor dönt, míg ékszernél, továbbá dísztágynál a megjelenés és a dizájn.

A magyarok ártudatossága a vizsgált termékcsoportok zöménél hasonlít a felmérésben szereplő huszonkilenc európai ország átlagához. A három kivétel közé tartoznak az egészséget megőrző termékek és a gyógyszerek, amelyeknél a magyarok nagyobb része számára fontos az ár, mint Európában átlagosan. Viszont autó és ékszer vásárlásánál a magyarok kisebb aránya figyel oda hangsúlyozottan az árra. Nálunk autónál többek számára játszik nagyobb szerepet az ár, ékszernél pedig a megjelenés és a dizájn, mint átlagosan a többi vizsgált országban.

Figyelemre méltó, hogy a származási ország a magyar válaszadók legnagyobb aránya, egyaránt 14 százaléka számára élelmiszernél és italnál, valamint személyi használatú elektronikai cikkeknél kiemelkedő szempont, amikor vásárlásról döntenek. Második legnagyobb arányt az autó, háztartási elektromos készülék, továbbá háztartási eszköz esetében regisztráltak, 13-13 százalékkal.

Az ártudatosság Európa-bajnokai ruházati cikkeknél az írek a görögök, britek és franciák előtt; sorrendben 59, 57 és 56-56 százalékuk számára az egyik legfontosabb kritérium vásárlásnál az ár. Legalacsonyabb ebből a szempontból a belgák és svájciak 28-28 százalékos mutatója.

Amikor elektromos háztartási készüléket vásárol, legnagyobb arányban a portugálok 57, franciák 55 és az írek 53 százaléka tartja az árat az egyik legfontosabb szempontnak. Itt legkisebb az oroszok 35, majd a törökök 37 és ukránok 39 százalékos aránya.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 14. 08:16, kedd | Belföld

Újabb két Airbus H225M helikopterrel bővült a Magyar Honvédség flottája

Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters franciaországi gyártóközpontjából

2024. Május 14. 08:13, kedd | Belföld

Köznevelési főosztályvezető: 579 ezer notebookot kapnak a diákok és pedagógusok jövő decemberig

Jövő decemberig összesen 524 ezer személyes használatú, oktatási célt szolgáló notebook kerül a diákokhoz és 55 ezer a pedagógusokhoz - jelentette ki a Belügyminisztérium köznevelési stratégiai főosztályvezetője Kecskeméten hétfőn

2024. Május 13. 15:45, hétfő | Belföld

Többnemzeti hadgyakorlatot tartanak Pápán

A gyorsaságot és a bevethetőséget demonstrálja a Pápa Bázisrepülőtéren tartott Swift Response 2024 többnemzeti hadgyakorlat

2024. Május 13. 15:43, hétfő | Belföld

Pénzbüntetésre ítélték Czeglédy Csabát az ördög ügyvédje-perben

Hatszázezer forintos pénzbüntetéssel sújtotta Czeglédy Csaba ügyvédet, szombathelyi önkormányzati képviselőt az úgynevezett ördög ügyvédje-perben.