2021. június 21, hétfő - Alajos

2020. Szeptember 16. 05:00, szerda | Külföld
Forrás: mti - illusztráció: mti

A SARS-COV-2 vírus ellen hatékony, parányi antitestkomponenst találtak amerikai kutatók

A Pittsburgh-i Egyetem orvostudományi karának kutatói elkülönítették a legkisebb biológiai molekulát, amely teljesen semlegesíti a Covid-19 betegséget okozó új koronavírust.

Ezt az antitestkomponenst, amelynek mérete egytizede egy teljes méretű antitestnek, felhasználták az Ab8 nevű gyógyszer létrehozásához, amely beválhat a SARS-COV-2 fertőzés okozta betegség kezelésében, illetve annak megelőzésében - olvasható az egyetem közleményében.

A Cell című tudományos folyóiratban közzétett tanulmányukban a kutatók közölték, hogy az Ab8 nagyon hatékonynak bizonyult a SARS-COV-2 fertőzés megelőzésében és kezelésében egerek és hörcsögök esetében.

Apró mérete nemcsak növeli a képességét arra, hogy szétterjedjen a szövetekben, jobban semlegesítve a vírust, de lehetővé teszi azt is, hogy a szert alternatív módon - például inhalálással - juttassák a szervezetbe.

A kutatók kiemelték, hogy mivel nem kötődik emberi sejtekhez, ez azt jelentheti, hogy nem lehetnek negatív mellékhatásai embereknél.

Az új gyógyszer hatékonyságát az Észak-Karolinai Egyetem, a Texasi Egyete, és a Brit Columbiai Egyetem kutatói értékelték.

Az Ab8 nemcsak a Covid-19-betegség gyógyításában játszhat szerepet, de felhasználható arra, hogy az emberektől távol tartsák az új koronavírus-fertőzést" - közölte John Mellors, a Pittsburgh-i Egyetem kutatója, a tanulmány társszerzője.

A nagyobb méretű antitestek hatékonynak bizonyultak más fertőző betegségek ellen és jól tolerálták a betegek, ami remény ad arra, hogy a szer hatékony lesz a Covid-19-betegség kezelésében és azok megvédésben, akik nem fertőződtek meg és nem alakult ki náluk immunitás - tette hozzá.

2021. Június 21. 14:07, hétfő | Külföld

Medve sebesített meg egy férfit Kápolnásfalu határában

Súlyos sérülésekkel szállítottak kórházba egy férfit, akit medve sebesített meg vasárnap a székelyföldi Kápolnásfalu határában - közölte közösségi oldalán Borboly Csaba, a Hargita megyei önkormányzat elnöke.

2021. Június 21. 10:54, hétfő | Külföld

A fertőzöttek száma 178,4 millió, a halálos áldozatoké 3,86 millió a világon

A világon 178 433 377 ember fertőződött meg eddig a koronavírus-járványban, a halálos áldozatok száma 3 864 702 a baltimore-i Johns Hopkins Egyetem közép-európai idő szerint hétfő reggeli adatai szerint.

2021. Június 21. 07:00, hétfő | Külföld

Már több mint egymilliárd dózis vakcinát adtak be a lakosságnak Kínában

Kínában már több mint egymilliárd dózis, koronavírus elleni vakcinát adtak be a lakosságnak szombatig - számolt be a kínai Nemzeti Egészségügyi Bizottság vasárnap.

2021. Június 20. 15:02, vasárnap | Külföld

Idén is elkészült Magyarország boldogságtérképe - VIDEÓ

A festői szépségű Szombathelyen a legboldogabbak az emberek. Legalábbis egy kutatás szerint.