Városlista
2024. május 19, vasárnap - Ivó, Milán

Hírek

2014. Január 17. 05:00, péntek | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Az energiaszolgáltatókra fókuszál idén a fogyasztóvédelem

Az energiaszolgáltatókra fókuszál idén a fogyasztóvédelem

Egy tucat jogszabályt változtattak és három törvényt fogadtak el a rezsicsökkentés végrehajtása és a fogyasztók védelme érdekében, így idén már megkezdi működését a megerősített fogyasztóvédelmi rendszer – mondta Németh Szilárd a Fidesz rezsicsökkentésért felelős politikusa csütörtökön. Pintér István, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója hozzátette, a panaszok 70 százaléka az energiaszolgáltatókat érinti, ezért 2014 kiemelt feladata ezen cégek ellenőrzése.

„A közműszolgáltatás egy defektes piac, ahol csak a farkas törvényei érvényesülnek” – fogalmazott budapesti sajtótájékoztatón Németh Szilárd. Éppen ezért, a fogyasztók védelme érdekében tavaly az országgyűlés 12 törvényjavaslatot fogadott el, a rezsicsökkentésért felelős munkacsoport pedig négyszer ülésezett. A 2010 előtti bírságközpontú fogyasztóvédelmi rendszert 2014-re a rezsicsökkentésnek is köszönhetően megerősítettük – hangsúlyozta a parlamenti képviselő

A fogyasztóvédelem hatékonyabbá tételét szolgálja, hogy százmillióról félmilliárdra emelték a bírságplafont, bevezették az egységes számlaképet és a negyedévenkénti mérőóra-leolvasást. Emellett 10 ezer forint kötbért kap a fogyasztó, ha a szolgáltató nem megfelelően jár el vele szemben. „Jó úton vagyunk ahhoz, hogy a rezsicsökkentés fenntartható legyen” - emelte ki Németh.

A kormányhivataloknál már működnek a fogyasztóvédelmi pontok, 2014. február 1-jétől pedig kötelező fogyasztóvédelmi referenst alkalmazniuk a nagyvállalatoknak és a közszolgáltatóknak. Megyénként egy szakképzett személyt kell biztosítani, akik a cég fogyasztókat érintő tevékenységét figyelik majd, és képzéseket szerveznek az alkalmazottaknak.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója elmondta, tavaly 47 témavizsgálat keretében 25 ezer konkrét vizsgálatot végeztek. Hozzátette, 2013 kritikus területei közé tartoztak az árubemutatókkal, jótállással kapcsolatos problémák, illetve nagy hangsúlyt fektettek a fiatalkorúak kiszolgálásának ellenőrzésére. Utóbbi esetén a kifogásolási arány 50 százalékról 15-re csökkent.

Pintér István leszögezte, az idei év kiemelt feladata az energiaszolgáltatók ellenőrzése lesz, hiszen a panaszok 70 százaléka rájuk vonatkozik. Az éves bírság kétharmadát, közel 350 millió forintot is a rájuk kiszabott büntetések adták 2013-ban. A fogyasztóknak megítélt kötbér összege pedig 560 millió forint volt.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 19. 17:32, vasárnap | Belföld

Hajóbaleset Verőcénél - BRFK: továbbra is keresik az eltűnteket

Továbbra is keresik a szombat éjjeli dunai hajóbalesetben eltűnteket, a Verőcétől délre található teljes magyarországi folyószakaszon

2024. Május 18. 16:00, szombat | Belföld

Baleset-tűz

Meghalt egy ember egy dombóvári háztűzben

2024. Május 17. 19:25, péntek | Belföld

Gyorsabb mobilinternet öt nagyvárosban a Vodafone folyamatos hálózatfejlesztésének köszönhetően

A szolgáltató országos hálózatfejlesztési programja újabb mérföldkőhöz érkezett.

2024. Május 17. 18:41, péntek | Belföld

GVH: számos ponton módosít a Viber hatósági eljárás miatt

Számos ponton módosít a Viber internetalapú üzenetküldő szolgáltatás a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárásának köszönhetően - közölte a hatóság pénteken az MTI-vel