Városlista
2024. május 3, péntek - Tímea

Hírek

2016. Június 02. 09:46, csütörtök | Helyi
Forrás: tatabánya

Kiváló pedagógusokat díjaztak

Kiváló pedagógusokat díjaztak

A Városi Pedagógus Nap keretében a Városháza dísztermében adta Schmidt Csaba polgármester az idei Molnár János-díjakat, a Pedagógus Szolgálati Emlékérmeket és a Zöld Ág Díjat.

A Himnusz közös elénekése után a Dallam Alapfokú Művészeti Iskola tanulói, valamint pedagógusa kedveskedtek az ünneplőknek. Brandl Boróka az Elisabeth című musicalből Lévai Szilveszter: Az már nem én lennék című dalát adta elő, Hinn Bonifác pedig Francz Schubert: Rosamunda című művét szólaltatta meg kürtön. Az ifjú tehetségeket Szicsó István pedagógus kísérte zongorán. Locker Biankának is kijárt a nagy taps, ő Josh Groben: You raise me up című dalát adta elő szintetizátoron.

Schmidt Csaba polgármester köszöntő beszédének elmondása után a város ajándékát, egy több millió forint értékű harmonikát nyújtott át Demeniv Mihálynak, a Virtuózok nevű tehetségkutató műsor döntőjében a zsűri különdíját elnyert ifjú művésznek. Az Ukrajnában született fiatalember a Tatabányai Zeneiskola hívására költözött városunkba családjával 2003-ban és itt kezdte meg zenei tanulmányait. Több nemzetközi zenei verseny dobogósa, 2011-ben Pozsonyban, 2013-ban pedig Olaszországban a Nemzetközi Harmonikaversenyen győzedelmeskedett. Diplomakoncertje a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen ez év április 28-án volt. Ma már ő is tanít, jelenleg a Budapesti Bartók Béla Szakközépiskola és Gimnázium növendékeit oktatja pár órában. Sok felkérése van, színvonalas koncerteket ad országszerte.

Majd következett a díjak átadása. Tatabánya Megyei Jogú Város Közgyűlése a városban kiemelkedő oktatási-nevelési tevékenységet folytató pedagógusok elismerésére alapította meg a Molnár János-díjat alapított.

Példaértékű munkájának megbecsüléséért elismerésben részesült:

Botosné Takács Margit, akinek pályafutását és egyéniségét áthatja a gyermekek iránti szeretet, tisztelet, a hivatástudat, a lelkiismeretes és egészséges nevelői szándék. 1979. óta dolgozik óvodapedagógusként, 15 éve látja el a fejlesztőpedagógusi feladatokat a Gyermekkert Óvoda Mésztelep és Rét utcai telephelyén. Folyamatosan képezte magát, hogy korszerű gyógypedagógiai-pszichológiai ismeretek birtokában a prevenciós és korrekciós fejlesztés gyakorlati lehetőségeinek alkalmazásával óvodai keretek között a részképesség zavarral, tanulási nehézséggel küzdő gyermekek lemaradását csökkentse, felzárkózásukat lehetővé tegye. Módszertani tudását megosztja kollégáival, ezzel is elősegítve a gyermekek minél több oldalról történő támogatását. Éveken át vezette a fejlesztő munkaközösséget, ötleteivel, bemutatók tartásával támogatta a kollégák gyakorlati ismereteinek bővítését. Fejlesztő munkájának köszönhetően elősegítette a gyermekek sikeres iskolakezdését, különösen szívén viselte a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek társadalmi lemaradásának megakadályozását.

Pányiné Segesdi Eleonóra, aki rendszeres publikációiban osztja meg tapasztalati tudását kollégáival, módszertani segítséget kínálva a digitális technika elterjesztésében, alkalmazásában az anyanyelvi, matematikai, művészeti kompetenciák fejlesztéséhez a kisiskolás korosztályban. Az első számítástechnikai terem berendezését pályázaton nyerte. Több nyertes KOMA és SOROS pályázat fűződik a nevéhez. Nemcsak az iskola tanulói, hanem a megye pedagógusai is tanulhatnak tőle megyei szervezésű továbbképzéseken. Informatikai tudásbázissal folyamatosan fejleszti az iskola digitális tudásszintjét, a multimédiás anyagok népszerűsítését, elterjesztését. Kiemelkedő pedagógiai munkáját fémjelzi a közösség legnagyobb elismerése a KŐRÖSI-DÍJ, amelyet 2009-ben kapott az iskolai alapítvány kuratóriumától kollégái javaslatára.

Pallos János, aki pályáját 1972-ben műszaki tanárként kezdte, az akkor még 314.sz. Ipari Szakmunkásképző Intézetben. Szakmai felkészültsége, egyénisége, tudatos pedagógiai tevékenysége révén az intézmény meghatározó személyiségévé vált. 1988-tól vasipari igazgatóhelyettes és tanműhelyvezető. Ezt követően igazgatói, majd főigazgatói kinevezést kapott. Az iskolát szakmailag elismerésre méltó módon, lekiismeretesen, minden területen magas szintű elméleti és gyakorlati tudással irányította. Magas fokú szakmai igényességének köszönhető, hogy 2005-ben a Bánki Donát TISZK műszaki vezetésével bízták meg. Pallos János főigazgató úr érdeme volt, hogy 2009-ben a Kandó Kálmán Szakképző Iskola, Általános iskola és Középfokú Kollégium integrációját, valamint 2012-ben a Tatabányai Integrált Szakiskola, Középiskola és Kollégium létrehozását úgy valósította meg, hogy színvonalas, közös arculatú pedagógiai műhelyt teremtett, ahol nem csak a tanulók érezték jól magukat, kaptak igényes képzést, hanem kollégái is nyugodt körülmények között, alkotó módon végezhették nem könnyű munkájukat.

Ez utóbbi, az Emberi Erőforrások Minisztere által adományozott elismerés azon, legalább 25 éves pedagógus pályával rendelkező, nyugállományba vonuló pedagógusoknak adható, akik alap-, közép-, szak- és a felsőoktatás területén kiemelkedő munkát végezett.

Idén Pedagógus Szolgálati Emlékérmet vehetett át:

Csapucha Róbertné: 1982-ben végzett általános iskolai tanítóként. A tatabányai Mező Imre Általános Iskolában dolgozott 5 évig, innen került az akkor még Bánhidai, majd pedig a jogutód Dózsa György Általános Iskolába tanítóként. Négy évtizedes példamutató pedagógus tevékenysége, egyénisége mindvégig jó kapcsolatteremtő és fenntartó készséggel, empátiával és toleranciával párosult, mellyel különösen a nehezen nevelhető gyerekek körében ért el figyelemreméltó eredményeket.

Dr. Póschné Bróda Ágota: 1982 óta tagja a jelenlegi Kossuth Lajos Közgazdasági és Humán Szakközépiskola tantestületének. Kezdetben egészségügyi szakoktatóként dolgozott az iskolában, később, az egyetemi diploma megszerzését követően egészség-tanárként nagy felelősséggel tanította a különböző szakmai tantárgyakat. 2008-ban az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen pedagógus szakvizsgát tett Szakképzésfejlesztés szakiránnyal. 2013. október 1-jétől kinevezett tagintézmény-vezető. Mindenki számára érthető, igényes magyarázatai, nyugodt, türelmes pedagógusi magatartása miatt tanítványai mindig hamar megszerették. Szakmai tudásának elismerését jelzi, hogy az Oktatási Hivatal rendszeresen felkéri az egészségügyi alapismeretek emelt szintű érettségi vizsgáztatásának elnöki feladatainak ellátására.

Igó Zoltánné: Óvodapedagógusi munkáját 1975-ben kezdte Dadon, majd 1977-ben a tatabányai Móra Ferenc Óvodában helyezkedett el, mint óvónő. 1989-ben sikeres pályázat után betölthette az óvodavezetői állást, melyet 2009-ig látott el. Vezetői pályafutása alatt biztosította az intézmény zavartalan működését és a szakmai tevékenység szinten tartását. Szakmai tudása példaértékű, óvónői tevékenységét mindig az elkötelezettség és a pálya iránti szeretet határozta meg. 25 évig irányította a Móra Ferenc Óvodát.

Jóna Imréné: A Kertvárosi Általános Iskola Bolyai János Általános Iskolájában töltött hosszú évei alatt a közösség egyik mozgatórugója volt. A készségtárgyak közül vizuális kultúrát és technikát tanított mesteri szinten. Idejét, energiáját nem kímélve igyekezett kreatív gondolkodásra nevelni a gyerekeket. Tanítványai számos versenyen, pályázaton sikeresen szerepeltek. Kezdeményezésére és az Ő irányításával kezdtek a kollégák lehetőséget keresni a tantermek falin kívüli neveléshez, oktatáshoz. Nyitottsága, derűs, őszinte személyisége, segítőkészsége miatt bizalommal fordult hozzá gyermek, szülő és pedagógus egyaránt.

Kaposvölgyi Judit Katalin: 1979-ben végzett az Esztergomi Tanítóképző Főiskolán. 1977 óta tagja a mai Herman Ottó Iskola tantestületének. Megbízható, jól felkészült pedagógus, aki mindig a minőségi munkára törekedett. Tanóráira a felszabadult, alkotó légkör volt jellemző. A gyerekek problémáit nem csak meghallgatta, hanem azok megoldását is segítette. Nagy gondot fordított az anyanyelvnevelésre. Az olvasás szeretetét átadta minden kis tanítványának. A tantestület mindig számíthatott rá, legyen szó helyettesítésről, rendezvény szervezésről, vagy éppen versenyre való felkészítésről.

Monostori Miklósné: Érettségije megszerzése óta dolgozik a jelenlegi Kossuth Lajos Közgazdasági és Humán Szakközépiskolában, ahol a középiskolás éveit is töltötte. Kezdetben iskolatitkári munkakörben tevékenykedett, majd 1980-tól lett tanár. Folyamatosan képezte magát. 3 diplomát szerzett. Elsőként a Nyíregyházi Tanárképző Főiskola Magyar-gyorsírás-gépírás szakán, majd a BME közigazgatási vezető szakán és végül az Egri Főiskola kommunikáció szakán. Az elmúlt 40 évben igényes szaktanári munkáját a tantárgy és a diákok iránti szeretete határozta meg. Tanítványait komoly, fegyelmezett munkára, az ügyvitel szeretetére és az eredményes kommunikációra nevelte. Szakmai munkáját mindig az igényesség, a tanulók minél sokrétűbb felkészítésre való törekvés, magatartását az egyenesség és a tolerancia jellemezte.

Mózes Gáborné: 1991-ben lett a Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola tantestületének tagja. Egy évig osztályfőnökként, majd 1992-1994 között igazgatóhelyettesként dolgozott. 1995-től az intézmény igazgatója lett, majd 2012-ben a Kertvárosi Általános Iskola intézményvezetője lett, nyugdíjazásáig. 2013-tól az igazgatói munkaközösség irányítója volt, összefogta és segítette az intézményvezetők munkáját. Vezetése alatt az intézmény megőrizte és továbbfejlesztette a pedagógiai hitvallást: a gyermek-és nevelésközpontúságot. Az elmúlt 40 év alatt folyamatosan képezte magát és szakértői munkát is végzett. Pedagógusi munkájának elismeréséért a város 2006-ban Molnár János díjat adományozott számára.

Pomázi Zsóka: 40 éves pedagógusi pályáját 1975-ben kezdte a Békés Megyei Gyógypedagógiai Intézetben gyermekfelügyelőként. 1988. óta a Tatabányai Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola és Speciális Szakiskola gyógypedagógusa. Pedagógiai munkájának alapjaa a folyamatos önképzés, a nyitottság az új felé. Közel 50 évesen, informatikatanári diplomát szerzett 2007-ben a Pannon Egyetemen. Fontosnak tartotta, hogy megfelelő szakmai felkészültséggel oktassa tanítványait.

Prech Györgyi: 1975-ben a Kecskédi Általános Iskolában helyezkedett el képesítés nélküli tanítóként, 1980-ban végzett az Esztergomi Tanítóképző Főiskolán, majd pályafutását az Ady Endre Általános Iskolában folytatta. Az iskola jogelőd intézménye a József Attila Általános Iskolának, ahol 38 évig tagja volt a tantestületnek. Énekkart, néptánc szakkört szervezett, később színjátszó szakkört vezetett. Munkáját az iskolai élet minden területén a lelkiismeretesség, a gondos megtervezettség, a precizitás jellemezte.

Rózsa Sándorné: Képesítés nélküli óvónőként kezdte pályafutását Száron, 1975-ben. Óvodapedagógusi diplomáját 1979-ben vehette át a Kecskeméti Óvóképző Intézetben. Diplomázott pedagógusként először a II. sz. Dózsakerti Óvodába került, majd a kapuit nyitó III. sz. Dózsakerti Óvodába, a mai Turul Óvodába, ahol nyugdíjazásáig dolgozott. Óvodapedagógusi munkáját a gyermeki személyiség tisztelete, elfogadása jellemezte. Szeretettel, odaadással gondozta, nevelte, tanította a rá bízott gyermekeket. Minőségi munkájának elismeréseként 1991-ben Miniszteri Dicséretben, valamint a pályán eltöltött évek alatt többször részesült vezetői dicséretben.

Szalai Imréné: A budapesti Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskola szakoktató képző szakán szerezte első diplomáját, majd a Veszprémi Egyetemen végzett háztartás-ökonómia-életvitel szakos középiskolai tanárként. Munkája során fontosnak tartotta a megújulást, ezért további tanulmányait a Pannon Egyetem Bölcsészettudományi Kartán végezte, ahol etika, ember-és társadalomismeret szakos tanári oklevelet kapott. Pedagógusi munkáját 1993-ban kezdte a Kereskedelmi, Vendéglátó és Idegenforgalmi Szakközépiskola és Szakiskola keretein belül. Pedagógus munkáját a körültekintés, alaposság, gondosság és a kiegyensúlyozott, egyenletes teljesítmény jellemezte. Lelkiismeretesen és eredményesen oktatta, készítette fel tanítványait a szakmai vizsgákra.

Szalainé Hegyeshalmi Ilona: 1976 óta nevelte, tanította a gyerekeket az írás, olvasás egész életre meghatározó tevékenységére. Oktató, nevelő munkáját a felkészültség, lelkiismeretesség és a gyerekek iránt minden pillanatban megnyilvánuló szeretet és felelősségérzet jellemezte. Végtelen türelemmel segítette a nehéz sorsú gyerekeket, folyamatosan keresve problémájukra a megoldási lehetőségeket. Kedves, nyugodt, szeretetreméltó személyisége miatt elnyerte a kollégák, gyerekek, szülők szeretetét, tiszteletét.

Szedresi Károly: Biológia-technika szakos tanárként töltött el a pedagógus pályán 40 évet. A tantárgyszeretetéhez kapcsolódó kimagasló szakmai tudása, a tanári munka iránti elkötelezettsége biztosítéka volt tartalmas, eredményes pályafutásának. Munkája során fontosnak tartotta a szakmai megújulást, a tantestületben elsőként szerzett számítástechnikai végzettséget. Kiváló pedagógusi és emberi tulajdonságainak elismeréseként 1989-től igazgatóhelyettesként tevékenykedett a Váci Mihály Általános Iskolában. Több évtizedes munkáját kiemelkedő hozzáértéssel, felkészültséggel végezte.

Szentkutiné Hegedűs Anna: 1989-ben végzett a Budapesti Tanítóképző Főiskolán ahol általános iskolai tanítói végzettséget szerzett, majd 1995-ben német nyelvoktató tanítói oklevelet a Győri Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskolán. 1989-ben kezdett el dolgozni az akkori IV.sz. általános iskolában, a mai Herman Ottó Általános Iskolában. A német kultúra ápolása mellett a magyar néphagyományokat is tovább adta, hisz a tanítás mellett a másik szenvedélye a néptánc volt. Szakköri foglalkozásokon a tanulóit megtanította a magyar néptánc fortélyaira. Kiegyensúlyozott, harmonikus személyisége a tantestület meghatározó alakjává tette.

Széplaki Jánosné: 1974-ben kezdte pedagógus pályáját Velencén egy diákotthonban. Az ott eltöltött évek hatására jelentkezett a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolára. 1980-ban oligofrénpedagógia-pszichopedagógia szakos gyógypedagógiai tanárként végzett. Az elmúlt évtizedekben pedagógusként mindig sérült, vagy segítségre szoruló diákok körében dolgozott. 14 éve a Tatabányai Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola és Speciális Szakiskola munkatársa, ahol a kézműves szakköri munkájával sok-sok kis tanítványa életét tette színesebbé. Egész munkássága alatt személyiségével, tevékenységével színesítette a gyerekek, a tanulók és a kollegák életét.

Takács Zsoltné: Óvodapedagógusi tanulmányait a Soproni Óvónőképző Intézetben végezte 1979-ben. Pályáját a tatabányai IV. sz. óvodában kezdte, majd 1984-ben a Ságvári Endre Óvodában helyezkedett el, ahol nyugdíjba vonulásáig dolgozott. Az Árpád Gimnázium és Óvónői Szakközépiskola gyakorlati képzésének aktív részvevője volt. Átlagon felüli kézügyességének, alkotó kedvének, színes fantáziájának köszönhetően évtizedeken át nagyon szép, egyedi bábokkal, jelmezekkel gazdagította az általa vezetett báb munkaközösség kelléktárát.

Tiborczszeghi-Horváth Zoltánné: 1981-ben végzett az Esztergomi Tanítóképző Főiskolán. 1975-ben kezdett el dolgozni Váchartyánban képesítés nélküli pedagógusként. 1993 óta aktív tagja a József Attila Általános Iskola nevelőtestületének. Kiváló pedagógiai érzékű, pontos, kötelességtudó, megbízható, az új módszerek iránt fogékony pedagógus. Nagy szakértelemmel, jóindulattal, segítőkészséggel segítette a pályakezdők munkáját. Diákjai számtalan városi tanulmányi versenyen értek el helyezést. Figyelemmel kísérte a hátrányos helyzetű és veszélyeztetett gyerekek sorsát, tanulmányi munkáját. Tanítványai és kollégái szeretik, tisztelik, becsülik.

Zimmerman Lászlóné: 1974-ben szerezte óvónői diplomáját Esztergomban. A Móra Ferenc Óvodában 1995-ben kezdte munkáját. Munkájában korrekt és állhatatos volt. Mindig tudatosan és következetesen képviselte az óvoda, a szakma presztízsét, a gyermekek érdekeit. Gyermekszeretete, a gyermekekhez való őszinte odafordulása, egyéni fejlesztése jól bizonyította elkötelezettségét a pálya iránt és tudatos pedagógiai munkáját, amely végigkövette életútját. Az elmúlt 40 év során gyermekek generációi kerültek ki gondoskodó kezei közül. Megbízható, precíz munkájára az óvoda vezetése és a kollégák is mindig számíthattak.

Tatabánya Megyei Jogú Város Közgyűlése a környezet és természet védelmében, a környezeti nevelésben kiemelkedő teljesítményt nyújtók iránti megbecsülésének céljából megalapította a Zöld ág-díjat. Az elismerést ezúttal Aradi Erzsébet vehette át Schmidt Csabától.

Aradi Erzsébet 11 éve a Sárberki Általános Iskola dolgozója. Elhivatott pedagógusként szívügyének tekinti a tanulók tehetséggondozását. Számos városi, megyei és országos szervezésű matematika és kémia versenyen indítja diákjait, ahol eredményesen szerepelnek.

Harcos környezetvédőként beindította a szelektív hulladék gyűjtést. Diákjaival részt vett környezetvédelmi pályázatokon, növények ültetésével szépítették a lakótelepet.

Lelkesítő munkájának köszönhető, hogy a sárberkiek aktív környezetvédőként tevékenykednek. Plakátjaival, szülőknek-diákoknak rendszeresen meghirdetett akcióival, több száz családban mélyítette el a „tudatos vásárló” és az „ökológiai lábnyom” fogalmát, indította be a szelektív hulladékgyűjtést intézményükben.

Rendszeresen vesz részt környezetvédelmi konferenciákon, ahol szakmai, módszertani ismereteit bővíti. .Az iskolai öko-munkaközösség vezetője, az éves öko-munkaprogram kidolgozója. Olyan úttörőmunkát végez, amelynek látványos eredménye, hogy a Sárberki Általános Iskola, Tatabánya városában elsőként, nyerte el az Ökoiskola címet.

Az ünnepség a gratulációk fogadásával és közös fotózkodással zárult.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Március 22. 09:08, péntek | Helyi

TÖRETLEN EGYÜTTMŰKÖDÉS

Közös képzést tartottak a rendőrök és az önkéntes tűzoltók.

2024. Március 17. 07:12, vasárnap | Helyi

Olimpiai selejtező

Hiába védett ihletett formában Bartucz, kikapott a kéziválogatott

2024. Március 09. 06:53, szombat | Helyi

Aranycsata

Jön a rangadó a bajnoki címért folyó küzdelemben

2024. Március 01. 18:09, péntek | Helyi

Gyászol Tatabánya

Elhunyt a város szeretett karnagya